10 Temmuz 2013 Çarşamba

film: easy rider

          şu sıcak yaz günlerinde, hamileliğimin son demlerinde film bombardımanına devam ediyorum. 
          dün gece 'Easy Rider' filmini izledim. sıradan bir film gibi gözükmesine rağmen iletmeye çalıştığı mesajlar açısından önemli bir film. filmin başrolünde Peter Fonda, Dennis Hopper ve Jack Nicholson oynuyor.
          İnternetten öğrendiğim kadarıyla filmin Türkçesi 'Geniş İnsan' yani 'kolay sürücü' değil, biz millet olarak çok güzel çeviri yapıyoruz değil mi? :) 

          film uyuşturucudan kazandıkları parayı gezmek için harcayan iki dostun macerasını anlatıyor. bu iki dost yol boyunca çok farklı tiplerle karşılaşır. ve gece sohbetleri filmde önemli bir yer tutar. işte filmi beğenme nedenlerimden biri de bu sohbetler. işte filme özgürlük ve bağımsızlık mesajlarını katan da bana göre bu sohbetler. 
         filmde dikkat çekici noktalardan biri de filmde kullanılan motorsiklet. özellikle motorsiklet hayranlarının dikkatini çeken, onların filmi izlemesine neden olan önemli bir etken. 
          

         tabi bana göre bu motorsiklet amerikan reklamının bir yolu. motorsikletteki bayrak da bunun göstergesi. adamlar her yerde subliminal mesajlarla kendi değerlerini insanlara yüklemeye çalışıyor ya.  
         filmde beğendiğim en önemli nokta da filmin özgür rotada seyahat üzerine kurulmuş olması. keşke bu seyahat ruhu filmde biraz daha yoğun yansıtılsaydı. 
        neyse efendim bundan sonrası filmi izlemek isteyenlere kalmış :) 
        iyi seyirler! :) 
          


      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder