20 Temmuz 2013 Cumartesi

HAYALLER 3: hayaller, hayaller, hayaller....

aslında pek huyum değildir okuduğum bir kitabı ikinciye okumak ama yer ve zamanı tam oturduğu için tekrar elime aldım elif şafak'ın siyah süt kitabını. hamilelik, lohusalık, lohusalık depresyonu, düşünceleri, duyguları... e malum bende hamileliğimde son 2 haftaya girmiş bulunmaktayım artık. saatleri iple çekiyorum artık. o kum saati hep karşımda ağır ağır akıyor sanki. geç diyorum zamana çabuk geç...
kitapta e.ş., adalet ağaoğlu'nun evine çaya, sohbete gidiyor, iki yazarın sohbetinin içinde bulunmak isterdim. her ne kadar kitap okumak yaşamak gibi heyecan verse de birebir o ortamda bulunmak yinede bambaşka bir duygu olurdu.. 
sonra düşündüm, ne sıradan bir hayatım var, öğretmenim ve sosyal çevremin çoğunu öğretmenler oluşturuyor doğal olarak, şimdi dedim birkaç yazar arkadaşım olsa onların gözünün içine baka baka romanlarından, hayatlarından, duygu-düşünce ve felsefelerinden konuşsak saatler boyu sıkılmadan.
birkaç gezgin ruhlu arkadaşım olsa, yapılan ve yapılması hayal edilen gezilerden, köylerden, şehirlerden, ülkelerden, yollardan konuşsak durmadan...
bir iki müzisyen arkadaşım olsa, şöyle bir kulağımın pası silinse arada ud, keman, gitar nağmeleriyle...
çok şey mi istiyorum acaba???
ya da bunun olması imkansız mı?? insan düşününce neden olmasın diyor tabi ama meşhur bir söz var her gün aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar istemek deliliktir diye... 
sıkılıyorum bu ara çok sıkılıyorum...

* bu arada e.ş. kitabında shakespeare yada fuzulinin kız kardeşi olsa acaba onlar kadar fırsatları olur muydu diye uzun bir yazı yazmış. demiş ki : erkek yazarlar evvela yazar olarak algılanır sonra erkek; kadın yazarlar ise evvela kadın sonra yazar.
belki de bizim çok fazla entellektüel aktivitelere erkekler kadar vakit ayıramamamızın en büyük sebebi bu...
önce kadınsın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder